Banky mění pobočkovou síť, aby přitáhly víc klientů

Publikováno 13.12.2017 Aktualita | Banky

Banky mění pobočkovou síť, aby přitáhly víc klientů

Doby, kdy jste kvůli jakékoli maličkosti museli osobně na pobočku, už jsou naštěstí pryč. Stále více produktů a služeb mohou zákazníci obsluhovat ze svého počítače či mobilu prostřednictvím internetového bankovnictví.

User friendly pobočky

Stále více se mění také síť bankovních kamenných poboček, i když pokusy o jejich úplné zrušení jsou zatím stále ještě odsouzeny k neúspěchu, i když některé menší nové banky to bez poboček z počátku zkoušely. Pobočky se stále více stávají „user friendly“. Impulsem byl i méně škrobený vzhled nových bank, bližší digitální éře.

V posledních letech se tak bankovní pobočky viditelně mění, a to díky modernímu designu, pohodlnému nábytku a celkově nepompézní stylu. S ním přišla jako první Air Bank, jejíž světlé pobočky v kombinaci bílé a zelené barvy byly přesným opakem tehdejšího stylu konkurenčních bankovních ústavů. S prosebníka za sklem ve zlatém rámu se stal klient sedící u stejného stolu jako bankéř. Bankovní pobočky se otvírají i navenek. Místo polepených skel bez možnosti nahlédnout dovnitř jsou nově otevřeny naopak zcela otevřeny. Reklamou je samotná pobočka v korporátních barvách.

Dokonce i sužby navíc

Banky se změnit musely, pokud nechtěly přijít o možnost mluvit s klienty z očí do očí zcela. Stále častěji je tak v pobočkách pro zákazníky k dispozici wifi připojení, někde i tablety pro vyplnění času při čekání, projekce videí, dětské koutky, občerstvení, ale mění se i bankovní technika. Místo na pokladnu míří zákazníci s hotovostí k vkladomatům. Do budoucna bude určitě přibývat další technika, která dále zrychlí a zkomfortní bankovní služby.

Máte dotaz nebo vlastní zkušenost? Podělte se o ni v komentářech.

Sledujte nás na Facebooku

Dejte nám "Like" a mějte vždy přehled o novinkách ve světě financí