Proč se vám po odeslání žádosti o půjčku nikdo neozve? Tady máte 4 nejčastější důvody
Publikováno 24.10.2017

Každý z nás se pravděpodobně někdy dostal do situace, která vyžadovala okamžité finanční řešení. Jednou z možností je spotřebitelský úvěr. Pokud se bez něj neobejdete, jistě vás dokáže vytočit situace, kdy žádost o půjčku odešlete, ale věřitel dělá tzv. „mrtvého brouka“. Co když to ale není chyba věřitele a za tuto situaci si můžete sami? Máme pro vás čtyři nejčastější důvody, proč se vám po odeslání půjčky nikdo neozval.
Důvod č. 1: V žádosti jste zalhali
A je úplně jedno, zda šlo o malou, nepodstatnou lež, anebo jste záměrně poupravili svůj příjem, či zatajili závazky z minula. Ačkoli se to nemusí na první pohled zdát, věřitelé mají nespočet možností a nástrojů, jak informace o klientovi ověřit. Pokud zjistí, že v žádosti lžou, okamžitě mu ji zamítnou a v mnohých případech se vůbec ani neozvou.
Důvod č. 2: Zásadním způsobem jste nesplnili podmínky
Ještě před tím, než začnete vyplňovat žádost o půjčku, důkladně prozkoumejte podmínky jejího kladného posouzení. Některé společnosti však nastavují vlastní pravidla a podmínky. Pokud máte třeba u společnosti sjednanou půjčku z minula, nový úvěr vám neschválí. Ve většině případů se vám věřitel ozve a sdělí důvod zamítnutí půjčky, v některých případech však věřitelé na zásadní porušení podmínek zareagují zamítnutím smlouvy bez potřebného vyjádření.
Podmínky kladného posouzení:
- Plnoletost
- Dostatečná bonita
- Bydliště na území České republiky
- Stálý a dostatečný příjem
- Vlastní telefonní číslo, bankovní účet a e-mailová adresa
Důvod č. 3: Přepsali jste se v kontaktních údajích
Nejčastějším důvodem, proč se vám věřitelé po odeslání žádosti o půjčku neozvou, je skutečnost, že jste se při vyplňování osobních a kontaktních údajů jednoduše „přepsali“. Z e-mailové adresy vám vypadlo jedno písmenko, u telefonního čísla jste naopak zaměnili jednu číslici za jinou.
Věřitelé se pak mohou pracně snažit klienta kontaktovat, ale buď se s ním nedokážou vůbec spojit, anebo kontaktují někoho, kdo nemá o půjčku sebemenší zájem. Proto doporučujeme dvakrát překontrolovat veškeré osobní a kontaktní údaje, které do žádosti vypisujete.
Mohlo by vás zajímat: Prozradíme vám, jak být při posuzování žádosti o půjčku úspěšní

Důvod č. 4: Nejste na příjmu
Neméně časté jsou i situace, kdy klient o půjčku požádá, v žádosti vyplní všechny potřebné údaje správně a podle svého nejlepšího vědomí i svědomí, žádost odešle a zapomene na ni. Není na příjmu, e-mailovou schránku nekontroluje a neznámá telefonní čísla nezvedá.
Věřitel se pak může snažit sebevíc, ale žadatele o půjčku se mu zkrátka nepodaří kontaktovat. Jakmile proto žádost o půjčku odešlete, buďte na příjmu! Pokud se vám společnost neozve do jednoho týdne, kontaktujte její zástupce prostřednictvím infolinky (většinou bývá zdarma), anebo e-mailu.
Články
Pojistné plnění u povinného ručení – jak probíhá vyplacení škody?
17.04.2025
Zjistěte, jak probíhá výplata škody z povinného ručení, jaké jsou možnosti proplacení, za jak dlouho dostanete peníze a co dělat, když pojišťovna odmítá plnit.
Jak ušetřit na povinném ručení bez ztráty kvality krytí?
09.04.2025
Povinné ručení nemusí být drahé. Odkrýváme efektivní způsoby, jak snížit jeho cenu, a přitom si zachovat kvalitní krytí. Ušetřete tam, kde to dává smysl.
Pojištění skel u auta – kdy má smysl a kdy je zbytečné?
08.04.2025
Odmrštěný kamínek může vašemu autu zcela zničit sklo, nebo ho jen mírně poškodit. Kolik stojí oprava, jaká hrozí pokuta a kdy se (ne)vyplatí pojištění skel?