Proč se vám po odeslání žádosti o půjčku nikdo neozve? Tady máte 4 nejčastější důvody

Publikováno 24.10.2017 Tip | Půjčky

Proč se vám po odeslání žádosti o půjčku nikdo neozve? Tady máte 4 nejčastější důvody

Každý z nás se pravděpodobně někdy dostal do situace, která vyžadovala okamžité finanční řešení. Jednou z možností je spotřebitelský úvěr. Pokud se bez něj neobejdete, jistě vás dokáže vytočit situace, kdy žádost o půjčku odešlete, ale věřitel dělá tzv. „mrtvého brouka“. Co když to ale není chyba věřitele a za tuto situaci si můžete sami? Máme pro vás čtyři nejčastější důvody, proč se vám po odeslání půjčky nikdo neozval.

Důvod č. 1: V žádosti jste zalhali

A je úplně jedno, zda šlo o malou, nepodstatnou lež, anebo jste záměrně poupravili svůj příjem, či zatajili závazky z minula (což ostatně může být dokonce trestným činem, o čemž jsme se zmínili v jednom z předchozích článků). Ačkoli se to nemusí na první pohled zdát, věřitelé mají nespočet možností a nástrojů, jak informace o klientovi ověřit. Pokud zjistí, že v žádosti lžou, okamžitě mu ji zamítnou a v mnohých případech se vůbec ani neozvou.

Důvod č. 2: Zásadním způsobem jste nesplnili podmínky

Ještě před tím, než začnete vyplňovat žádost o půjčku, důkladně prozkoumejte podmínky jejího kladného posouzení. Některé společnosti však nastavují vlastní pravidla a podmínky. Pokud máte třeba u společnosti sjednanou půjčku z minula, nový úvěr vám neschválí. Ve většině případů se vám věřitel ozve a sdělí důvod zamítnutí půjčky, v některých případech však věřitelé na zásadní porušení podmínek zareagují zamítnutím smlouvy bez potřebného vyjádření. Podmínky kladného posouzení:

  • Plnoletost
  • Dostatečná bonita
  • Bydliště na území České republiky
  • Stálý a dostatečný příjem
  • Vlastní telefonní číslo, bankovní účet a e-mailová adresa

Důvod č. 3: Přepsali jste se v kontaktních údajích

Nejčastějším důvodem, proč se vám věřitelé po odeslání žádosti o půjčku neozvou, je skutečnost, že jste se při vyplňování osobních a kontaktních údajů jednoduše „přepsali“. Z e-mailové adresy vám vypadlo jedno písmenko, u telefonního čísla jste naopak zaměnili jednu číslici za jinou.

Věřitelé se pak mohou pracně snažit klienta kontaktovat, ale buď se s ním nedokážou vůbec spojit, anebo kontaktují někoho, kdo nemá o půjčku sebemenší zájem. Proto doporučujeme dvakrát překontrolovat veškeré osobní a kontaktní údaje, které do žádosti vypisujete.

Důvod č. 4: Nejste na příjmu

Neméně časté jsou i situace, kdy klient o půjčku požádá, v žádosti vyplní všechny potřebné údaje správně a podle svého nejlepšího vědomí i svědomí, žádost odešle a zapomene na ni. Není na příjmu, e-mailovou schránku nekontroluje a neznámá telefonní čísla nezvedá.

Věřitel se pak může snažit sebevíc, ale žadatele o půjčku se mu zkrátka nepodaří kontaktovat. Jakmile proto žádost o půjčku odešlete, buďte na příjmu! Pokud se vám společnost neozve do jednoho týdne, kontaktujte její zástupce prostřednictvím infolinky (většinou bývá zdarma), anebo e-mailu.

Stalo se vám už někdy, že jste odeslali žádost, ale odpovědi od věřitele se ne a ne dočkat? Jak jste situaci řešili? Dejte nám vědět do diskuze pod tímto článkem anebo napište na náš facebook.

Máte dotaz nebo vlastní zkušenost? Podělte se o ni v komentářech.

Sledujte nás na Facebooku

Dejte nám "Like" a mějte vždy přehled o novinkách ve světě financí